Bevetették az ország legnagyobb jégtörő hajóját

2017. január. 11 11:37

Az 1988-ban munkába állított monstrum 380-400 liter gázolajat füstöl el óránként.

Az 1988-ban munkába állított 420 tonnás Széchenyit húsz milliméter vastag acéllemez borítás védi, és speciális merevítő bordázattal van ellátva. Az Óbudai Hajógyárbanépült, és két kelet-német gyártmányú, egyenként 1000 lóerős főgép hajtja. Fogyasztása óránként 380-400 liter gázolaj.

 

szechenyi_jegtoro

Fotó: Index.hu

 

A kapitány szerint harminc centiméteres egybefüggő jégréteggel is elbírna a jármű, ha erre volna szükség, és még ekkor is 3-4 km/óra sebességgel tudna haladni.

szechenyi_jegtoro-2

Fotó: Kisalföld.hu

 

A hideg miatt teljes hajózási zárlat van érvényben a Dunán. Az elmúlt napokban folyamatosan dolgozott jégtörő hajó a folyó fővárosi szakaszán, de úgy tűnik kevésnek bizonyult. Most az ország legnagyobb jégtörő hajóját vetik be. Kedd este indult el Győrből. Éjszaka Esztergomban állomásozott, ahol a műszaki felkészítését végzik.

A hajó fő feladata most az, hogy a Győr és Budapest közötti 150 kilométeres szakaszon ellenőrizze bójákat, mert a jég ezek közül a hajózási jelzések közül többet is elsodort. Az új bóják kihelyezése mellett a hidak állapotát is ellenőrzi a legénység.

További érdekes infók, és videó a hajóról a Kisalföld.hu-n.

Részletes előrejelzés, aktuális időjárás

Fronthatás

Kettősfronthatás

Mediterrán ciklon hoz változékony időjárást és havat. Ezért sokaknál kialakulhat fejfájás és ízületi fájdalom, vérnyomás ingadozás.

A légnyomás emelkedik.